Miss Karina- Miss Araceli


        Titular Miss Karina      
                            



                              English Homework

                  Week:  From March 17th to 20th
     
Monday: Day- off
Tuesday:  Write a sentence for each homophone word. 

Thursday : Identify the words: today, yesterday and tomorrow        and   write the  correct verb. 
Friday: Check homework (March 23rd to April 17th) on the new platform.  




                             English Homework
                  Week:  From March 9th to 13th

   Monday: No homework.
   Tuesday:  Re-write each word with contractions. 
   Wednesday- Friday: No Homework study for the exams. 






ESPAÑOL:
SEMANA DEL 02 AL 06 DE MARZO:
JUEVES:
FORMACIÓN: MEDIDAS PARA PREVENIR EL MEDIO AMBIENTE.

MIÉRCOLES: 04 DE MARZO:
APLICADOS CIENCIAS Y FORMACIÓN

MARTES: 03 DE MARZO:
MATE: RESUELVE RESTAS

LUNES 02 DE MARZO.
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA

MATEMÁTICAS: ESTIMACIÓN DE RESULTADOS DE SUMA Y RESTA.

                   English Homework
                  Week:  From March 2nd to 6th

   Monday: Write the contractions on your Spelling Notebook.
   Tuesday: Study your dialogue. 
   Wednesday: Study your dialogue
    Thursday:  Write 10 action verbs. 
    Friday: NO HOMEWORK 
                 



MATERIA: ESPAÑOL

SEMANA DEL 24 AL 28 DE FEBRERO:

JUEVES:
FORMACIÓN: ACTIVIDAD DISCRIMINACIÓN

MIÉRCOLES 26:
FORMACIÓN: COSTUMBRES Y TRADICIONES

CIENCIAS: ACTIVIDADES EN EL CUADERNO CAMBIOS DE LOS ESTADOS Y FUERZA

MARTES 25:
ESPAÑOL:
REALIZA ACTIVIDAD DEL PERIÓDICO.

FORMACIÓN:
REALIZA ACTIVIDAD DE NECESIDADES BÁSICAS.

LUNES 24:
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA
APLICADOS PÁGINA 55 RECUADRO 3.
PÁGINA 60 RECUADRO 2.
FORMACIÓN: 
ESCRIBIR BREVE RESEÑA DEL 24 DE FEBRERO EN EL CUADERNO.



ENGLISH HOMEWORK 
FEBRUARY 24th -28th

Monday:  Spelling 
    Write the contraction rules  3 times .

Tuesday: Spelling
Write the contractions.  Ex:  what is --- what´s
IS      
She is ________
Where is______
He is_________
It is__________

NOT
are not_______
is not________
do not________
did not_______

Wednesday:  Reading
Read, cut and paste the correct contraction. 

Thursday and Friday: 
Study your dialogue  STEAM FAIR.  






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TAREA ESPAÑOL:
SEMANA DEL 17 AL 21 DE FEBRERO:
VIERNES:
ESPAÑOL
LECTURA SEP JULITO REALIZAR DIBUJO.
CIENCIAS:
CONTESTA RECUADRO DEL LIBRO SEP

JUEVES:
APLICADOS 306 Y 307

MIÉRCOLES:
ESPAÑOL: TIEMPO PRETÉRITO Y COPRETÉRITO
ACTIVIDAD EL ORDEN CRONOLÓGICO AL NARRAR


MARTES:
FORMACIÓN: INVESTIGAR QUÉ ES PATRIMONIO, ESCRIBE Y PINTA EL PATRIMONIO QUE TIENES CON TUS PADRES
ESPAÑOL: BÚSQUEDA Y ORTOGRAFÍA.


LUNES: NO HAY TAREA.



ENGLISH HOMEWORK 
FEBRUARY 17th -21st

MONDAY: Quiz notebook
Write the numbers in words
1.-1872
2.-1934
3.-2005
4.-2020
5.-3200

TUESDAY- THURSDAY
Study your dialogue( STEAM FAIR)






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAREA ESPAÑOL:
DEL 10 AL 14 DE FEBRERO PERIODO DE EXÁMENES 



ENGLISH HOMEWORK 
FEBRUARY 10th -14th

NO HOMEWORK. STUDY FOR EXAMS. 


Study Guide: 

Spelling: Consonant digraphs. TH, PH, SH, CH.
father, chapter, other, alphabet, watch, English, weather, catch, fashion, shrink, pitcher, flash, athlete, trophy, nephew. 

Vocabulary:  kitchen objects.
plate, knife, fork, pot, fridge, pan, oven, spoon, pot

Grammar Review:  Plural Possessives. (ex. cars´)







------------------------------------------------------
ESPAÑOL:
SEMANA DEL 4 AL 7 DE FEBRERO.
JUEVES:
MATE..
EN PARTES IGUALES

MIÉRCOLES:
MATE..

MAYOR QUE MENOR QUE E IGUAL EN FRACCIONES.

MARTES:
LIBRO SEP LECTURA REALIZA DIBUJO
ORTOGRAFIA Y BUSQUEDA DE DICCIONARIO
REALIZA TU AUTOBIOGRAFIA

         ENGLISH HOMEWORK 
      WEEK:  FEBRUARY 4th- 7th

MONDAY:  Day-off


TUESDAY: 
                                         Fill in the blank and draw your favorite food. 

                               Utensils

WEDNESDAY: Conversation (Vocabulary notebook)
Write 2 times and draw. 

A: What do you have for lunch, David?
B: I have a peanut butter and jelly sandwich.
A: That sounds good. I have tuna.
B: Tuna is good too, Daniel.
A: I like jelly. Do you want to trade?
B: Sure. I like tuna.
A: This trade is good for both of us.
B: Yes, it is. Thanks, Daniel.

THURSDAY: Grammar
 Possessive noun "cootie catcher", 
Make, play and write the sentences (Grammar ) 
 Example:   The feathers belong to the birds --- birds´ feathers. 


FRIDAY: 
ENGLISH PROJECT
1.- Print a  mini book (5-12 sheets) 
2.-You can choose level 2 or 3. 
3.- Click on print  (read/print)

http://www.kizclub.com/reading2.htm
http://www.kizclub.com/reading3.htm




-------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
SEMANA DEL 27 AL 31
TAREA DE ESPAÑOL:

SEMANA DEL 27 AL 31
MIÉRCOLES:
COAHUILA TERMINA TU CUESTIONARIO.

MARTES:
LIBRO SEP ESPAÑOL 82-83-87
LIBRO SEP DE LECTURA PÁG. 74
PROYECTO DE ESPAÑOL PARA EXAMEN 
ENTREGA: 12 DE FEBRERO

LUNES: 
ESPAÑOL...
LECTURA SEMANAL DE 15 MINUTOS.
CONTESTAR LECTURA DE TERMÓMETRO.
ORTOGRAFÍA Y BÚSQUEDA DE DICCIONARIO.  


ENGLISH 
WEEK:  JANUARY 27th -31st

Miss Karina Hdz.


Tuesday:
Draw a picture for your vocab words. 

Wednesday: Reading
Investigate : How do birds build their nests?
   How long does it take? What are the materials used for? 

Thursday: Grammar
No Homework. Math Fair. 

Friday:
Study spelling words. 



  
--------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
DEL 20 AL 24 DE ENERO
JUEVES:
mate: 
realizar tablas del 2 al 9.
actividad fracciones


MIÉRCOLES:
CIENCIAS:
auto evaluaciones bloque I y II 

Aplicados 304

MARTES:
CIENCIAS:
contesta actividades de los estados físicos de la materia.

LUNES:
ESPAÑOL:
Ortografía
Lectura del libro sep, lee y realiza su dibujo.



ENGLISH 
WEEK:  JANUARY 20th -24th

Miss Karina Hdz.

Monday:
Write your spelling words in spirals

          *father *chapter * other * alphabeth * watch* 
english* weather *  catch* fashion* shrink *pitcher 
* flash *athlete *trophy *nephew.

Tuesday: 
                   Read  "Stephanie´s favorite dish". Highlight all the words with the consonant digraphs:
 SH, TH, PH, CH, NG. Then,  read aloud to your parents. 

Wednesday:
Look up your words in the dictionary. 

Thursday:
Answer the exercise in your notebook.

Friday: 
NO HOMEWORK.




--------------------------------------------------------------------------------------
ENGLISH 
WEEK:  JANUARY 13th -17th
Miss Karina Hdz.
NO HOMEWORK this week. 
Study for exams


** Singular possessives (´s)
** consonant blends: sql squ thr squ str scr.  


-------------------------------------------------------------------------------------


JANUARY 2020
ENGLISH HOMEWORK  
Week: January 8th to 10th

Wednesday :  Study your spelling words

Thursday:   Write: singular, plural or possessive. 

Friday:  Finish pending classwork. 

TAREA DE ESPAÑOL....
VIERNES:
NO HAY TAREA...
RECUERDA SOLO ENTREGAR TU REPORTE DE LECTURA.

JUEVES:
NO HAY TAREA

MIÉRCOLES: 15 DE ENERO:
COAHUILA: REALIZA LA LÍNEA DEL TIEMPO III
LIBRO SOY Y CONVIVO, RECUADROS PÁGINA 15 Y 23

AREA DE ESPAÑOL.....
MARTES: 14 DE ENERO:
ESPAÑOL: REALIZA ACTIVIDAD REVISTA DE DIVULGACIÓN CIENTÍFICA


LUNES 13 DE ENERO:
ESPAÑOL:
ORTOGRAFIA... BUSCA LAS PALABRAS EN EL DICCIONARIO Y ESCRIBE 5 VECES LAS MAL ESCRITAS.
RECUERDA: LECTURA DE 15 MIN. TODA LA SEMANA Y FIRMADA POR LOS PADRES DE FAMILIA.

VIERNES: 10 DE ENERO
MATE: COMPLETA ACTIVIDAD.
ESPAÑOL: LECTURA PÁG 60
COAHUILA: INVESTIGA SI EXISTEN PINTURAS RUPESTRES EN COAHUILA REALIZA DIBUJO.

JUEVES: 09 DE ENERO
ESPAÑOL: HACER ACTIVIDAD 3 
ESCRIBE 5 PALABRAS ESDRÚJULAS Y REALIZA ORACIONES CON ELLA.
CALIGRAFÍA: ENTREGAR EL DÍA 20 DE ENERO

MIÉRCOLES: 8 DE ENERO
APLICADOS: 255/256
FORMACIÓN: REALIZA ACTIVIDAD PÁGINA 46 LIBRO SEP EN TU CUADERNO.
------------------------------------------------------------------------------