Titular Miss Araceli
English Homework
Week: From March 17th to 20th
Monday: Day- off
Tuesday: Write a sentence for each homophone word.
Thursday : Identify the words: today, yesterday and tomorrow and write the correct verb.
Friday: Check homework (March 23rd to April 17th) on the new platform.
English Homework
Week: From March 9th to 13th
Monday: No homework.
Tuesday: Re-write each word with contractions.
Wednesday: NO HOMEWORK. Study for exams.
ESPAÑOL:
SEMANA DEL 02 AL 06 DE MARZO:
JUEVES:
FORMACIÓN: MEDIDAS PARA PREVENIR EL MEDIO AMBIENTE.
MIÉRCOLES: 04 DE MARZO:
APLICADOS CIENCIAS Y FORMACIÓN
MARTES: 03 DE MARZO:
MATE: RESUELVE RESTAS
LUNES 02 DE MARZO.
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA
MATEMÁTICAS: ESTIMACIÓN DE RESULTADOS DE SUMA Y RESTA.
English Homework
Week: From March 2nd to 6th
Monday: Write the contractions on your Spelling Notebook.
Tuesday: Study your dialogue.
Wednesday: Study your dialogue
Thursday: Write 10 action verbs.
Friday: NO HOMEWORK
MATERIA: ESPAÑOL
SEMANA DEL 24 AL 28 DE FEBRERO:
JUEVES:
FORMACIÓN: ACTIVIDAD DISCRIMINACIÓN
MIÉRCOLES 26:
FORMACIÓN: COSTUMBRES Y TRADICIONES
CIENCIAS: ACTIVIDADES EN EL CUADERNO CAMBIOS DE LOS ESTADOS Y FUERZA
MARTES 25:
ESPAÑOL:
REALIZA ACTIVIDAD DEL PERIÓDICO.
FORMACIÓN:
REALIZA ACTIVIDAD DE NECESIDADES BÁSICAS.
LUNES 24:
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA
APLICADOS PÁGINA 55 RECUADRO 3.
PÁGINA 60 RECUADRO 2.
FORMACIÓN:
ESCRIBIR BREVE RESEÑA DEL 24 DE FEBRERO EN EL CUADERNO.
------------------------
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 24th -28th
Monday: Spelling
Write the contraction rules 3 times .
Tuesday: Spelling
Write the contractions. Ex: what is --- what´s
IS
She is ________
Where is______
He is_________
It is__________
NOT
are not_______
is not________
do not________
did not_______
Wednesday: Reading
Read, cut and paste the correct contraction.
Thursday and Friday:
Study your dialogue STEAM FAIR.
-------------------------------------------------------------------------------------------
TAREA ESPAÑOL:
SEMANA DEL 17 AL 21 DE FEBRERO:
VIERNES:
ESPAÑOL
LECTURA SEP JULITO REALIZAR DIBUJO.
CIENCIAS:
CONTESTA RECUADRO DEL LIBRO SEP
JUEVES:
APLICADOS 306 Y 307
MIÉRCOLES:
ESPAÑOL: TIEMPO PRETÉRITO Y COPRETÉRITO
ACTIVIDAD EL ORDEN CRONOLÓGICO AL NARRAR
MARTES:
FORMACIÓN: INVESTIGAR QUÉ ES PATRIMONIO, ESCRIBE Y PINTA EL PATRIMONIO QUE TIENES CON TUS PADRES
ESPAÑOL: BÚSQUEDA Y ORTOGRAFÍA.
LUNES: NO HAY TAREA.
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 17th -21st
MONDAY: Quiz notebook
Write the numbers in words
1.-1872
2.-1934
3.-2005
4.-2020
5.-3200
TUESDAY- THURSDAY
Study your dialogue( STEAM FAIR)
FRIDAY
Bring a box to store your materials (STEAM FAIR).
One box per team.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAREA ESPAÑOL:
DEL 10 AL 14 DE FEBRERO PERIODO DE EXÁMENES
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 10th -14th
NO HOMEWORK. STUDY FOR EXAMS.
Study Guide:
Spelling: Consonant digraphs. TH, PH, SH, CH.
father, chapter, other, alphabet, watch, English, weather, catch, fashion, shrink, pitcher, flash, athlete, trophy, nephew.
Vocabulary: kitchen objects.
plate, knife, fork, pot, fridge, pan, oven, spoon, pot
Grammar Review: Plural Possessives. (ex. cars´)
------------------------------------------------------
ESPAÑOL:
SEMANA DEL 4 AL 7 DE FEBRERO.
JUEVES:
MATE..
EN PARTES IGUALES
MIÉRCOLES:
MATE..
MAYOR QUE MENOR QUE E IGUAL EN FRACCIONES.
MARTES:
LIBRO SEP LECTURA REALIZA DIBUJO
ORTOGRAFIA Y BUSQUEDA DE DICCIONARIO
REALIZA TU AUTOBIOGRAFIA
ENGLISH HOMEWORK
WEEK: FEBRUARY 4th- 7th
MONDAY: Day-off
TUESDAY:
Fill in the blank and draw your favorite food.
WEDNESDAY: Conversation (Vocabulary notebook)
Write 2 times and draw.
A: What do you have for lunch, David?
B: I have a peanut butter and jelly sandwich.
A: That sounds good. I have tuna.
B: Tuna is good too, Daniel.
A: I like jelly. Do you want to trade?
B: Sure. I like tuna.
A: This trade is good for both of us.
B: Yes, it is. Thanks, Daniel.
THURSDAY: Grammar
Possessive noun "cootie catcher",
Make, play and write the sentences (Grammar )
Example: The feathers belong to the birds --- birds´ feathers.
FRIDAY:
ENGLISH PROJECT
1.- Print a mini book (5-12 sheets)
2.-You can choose level 2 or 3.
3.- Click on print (read/print)
http://www.kizclub.com/reading2.htm
http://www.kizclub.com/reading3.htm
-------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
SEMANA DEL 27 AL 31
TAREA DE ESPAÑOL:
SEMANA DEL 27 AL 31
MIÉRCOLES:
COAHUILA TERMINA TU CUESTIONARIO.
MARTES:
LIBRO SEP ESPAÑOL 82-83-87
LIBRO SEP DE LECTURA PÁG. 74
PROYECTO DE ESPAÑOL PARA EXAMEN
ENTREGA: 12 DE FEBRERO
LUNES:
ESPAÑOL...
LECTURA SEMANAL DE 15 MINUTOS.
CONTESTAR LECTURA DE TERMÓMETRO.
ORTOGRAFÍA Y BÚSQUEDA DE DICCIONARIO.
ENGLISH
WEEK: JANUARY 27th -31st
Miss Karina Hdz.
Tuesday:
Draw a picture for your vocab words.
Wednesday: Reading
Investigate : How do birds build their nests?
How long does it take? What are the materials used for?
Thursday: Grammar
No Homework. Math Fair.
Friday:
Study spelling words.
--------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
DEL 20 AL 24 DE ENERO
JUEVES:
mate:
realizar tablas del 2 al 9.
actividad fracciones
MIÉRCOLES:
CIENCIAS:
auto evaluaciones bloque I y II
Aplicados 304
MARTES:
CIENCIAS:
contesta actividades de los estados físicos de la materia.
LUNES:
ESPAÑOL:
Ortografía
Lectura del libro sep, lee y realiza su dibujo.
ENGLISH
WEEK: JANUARY 20th -24th
Miss Karina Hdz.
Monday:
Write your spelling words in spirals
*father *chapter * other * alphabeth * watch*
english* weather * catch* fashion* shrink *pitcher
* flash *athlete *trophy *nephew.
Tuesday:
Read "Stephanie´s favorite dish". Highlight all the words with the consonant digraphs:
SH, TH, PH, CH, NG. Then, read aloud to your parents.
Wednesday:
Look up your words in the dictionary.
Thursday:
Answer the exercise in your notebook.
Friday:
NO HOMEWORK.
--------------------------------------------------------------------------------------
ENGLISH
WEEK: JANUARY 13th -17th
Miss Karina Hdz.
NO HOMEWORK this week.
Study for exams
** Singular possessives (´s)
** consonant blends: sql squ thr squ str scr.
-------------------------------------------------------------------------------------
JANUARY 2020
ENGLISH HOMEWORK
Week: January 8th to 10th
Wednesday : Study your spelling words
Thursday: Write: singular, plural or possessive.
Friday: Finish pending classwork.
TAREA DE ESPAÑOL....
VIERNES:
NO HAY TAREA...
RECUERDA SOLO ENTREGAR TU REPORTE DE LECTURA.
JUEVES:
NO HAY TAREA
MIÉRCOLES: 15 DE ENERO:
COAHUILA: REALIZA LA LÍNEA DEL TIEMPO III
LIBRO SOY Y CONVIVO, RECUADROS PÁGINA 15 Y 23
AREA DE ESPAÑOL.....
MARTES: 14 DE ENERO:
ESPAÑOL: REALIZA ACTIVIDAD REVISTA DE DIVULGACIÓN CIENTÍFICA
LUNES 13 DE ENERO:
ESPAÑOL:
ORTOGRAFIA... BUSCA LAS PALABRAS EN EL DICCIONARIO Y ESCRIBE 5 VECES LAS MAL ESCRITAS.
RECUERDA: LECTURA DE 15 MIN. TODA LA SEMANA Y FIRMADA POR LOS PADRES DE FAMILIA.
VIERNES: 10 DE ENERO
MATE: COMPLETA ACTIVIDAD.
ESPAÑOL: LECTURA PÁG 60
COAHUILA: INVESTIGA SI EXISTEN PINTURAS RUPESTRES EN COAHUILA REALIZA DIBUJO.
JUEVES: 09 DE ENERO
ESPAÑOL: HACER ACTIVIDAD 3
ESCRIBE 5 PALABRAS ESDRÚJULAS Y REALIZA ORACIONES CON ELLA.
CALIGRAFÍA: ENTREGAR EL DÍA 20 DE ENERO
MIÉRCOLES: 8 DE ENERO
APLICADOS: 255/256
FORMACIÓN: REALIZA ACTIVIDAD PÁGINA 46 LIBRO SEP EN TU CUADERNO.
------------------------------------------------------------------------------
Titular Miss Araceli
English Homework
Week: From March 17th to 20th
Monday: Day- off
Tuesday: Write a sentence for each homophone word.
Thursday : Identify the words: today, yesterday and tomorrow and write the correct verb.
Friday: Check homework (March 23rd to April 17th) on the new platform.
English Homework
Week: From March 9th to 13th
Monday: No homework.
Tuesday: Re-write each word with contractions.
Wednesday: NO HOMEWORK. Study for exams.
ESPAÑOL:SEMANA DEL 02 AL 06 DE MARZO:
JUEVES:
FORMACIÓN: MEDIDAS PARA PREVENIR EL MEDIO AMBIENTE.
MIÉRCOLES: 04 DE MARZO:
APLICADOS CIENCIAS Y FORMACIÓN
MARTES: 03 DE MARZO:
MATE: RESUELVE RESTAS
LUNES 02 DE MARZO.
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA
MATEMÁTICAS: ESTIMACIÓN DE RESULTADOS DE SUMA Y RESTA.
English Homework
Week: From March 2nd to 6th
Monday: Write the contractions on your Spelling Notebook.
Tuesday: Study your dialogue.
Wednesday: Study your dialogue
Thursday: Write 10 action verbs.
Friday: NO HOMEWORK
MATERIA: ESPAÑOL
SEMANA DEL 24 AL 28 DE FEBRERO:
JUEVES:
FORMACIÓN: ACTIVIDAD DISCRIMINACIÓN
MIÉRCOLES 26:
FORMACIÓN: COSTUMBRES Y TRADICIONES
CIENCIAS: ACTIVIDADES EN EL CUADERNO CAMBIOS DE LOS ESTADOS Y FUERZA
MARTES 25:
ESPAÑOL:
REALIZA ACTIVIDAD DEL PERIÓDICO.
FORMACIÓN:
REALIZA ACTIVIDAD DE NECESIDADES BÁSICAS.
LUNES 24:
ESPAÑOL: ORTOGRAFÍA
APLICADOS PÁGINA 55 RECUADRO 3.
PÁGINA 60 RECUADRO 2.
FORMACIÓN:
ESCRIBIR BREVE RESEÑA DEL 24 DE FEBRERO EN EL CUADERNO.
------------------------
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 24th -28th
Monday: Spelling
Write the contraction rules 3 times .
Tuesday: Spelling
Write the contractions. Ex: what is --- what´s
IS
She is ________
Where is______
He is_________
It is__________
NOT
are not_______
is not________
do not________
did not_______
Wednesday: Reading
Read, cut and paste the correct contraction.
Thursday and Friday:
Study your dialogue STEAM FAIR.
TAREA ESPAÑOL:
SEMANA DEL 17 AL 21 DE FEBRERO:
VIERNES:
ESPAÑOL
LECTURA SEP JULITO REALIZAR DIBUJO.
CIENCIAS:
CONTESTA RECUADRO DEL LIBRO SEP
JUEVES:
APLICADOS 306 Y 307
MIÉRCOLES:
ESPAÑOL: TIEMPO PRETÉRITO Y COPRETÉRITO
ACTIVIDAD EL ORDEN CRONOLÓGICO AL NARRAR
MARTES:
FORMACIÓN: INVESTIGAR QUÉ ES PATRIMONIO, ESCRIBE Y PINTA EL PATRIMONIO QUE TIENES CON TUS PADRES
ESPAÑOL: BÚSQUEDA Y ORTOGRAFÍA.
LUNES: NO HAY TAREA.
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 17th -21st
MONDAY: Quiz notebook
Write the numbers in words
1.-1872
2.-1934
3.-2005
4.-2020
5.-3200
TUESDAY- THURSDAY
Study your dialogue( STEAM FAIR)
FRIDAY
Bring a box to store your materials (STEAM FAIR).
One box per team.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAREA ESPAÑOL:
DEL 10 AL 14 DE FEBRERO PERIODO DE EXÁMENES
ENGLISH HOMEWORK
FEBRUARY 10th -14th
NO HOMEWORK. STUDY FOR EXAMS.
Study Guide:
father, chapter, other, alphabet, watch, English, weather, catch, fashion, shrink, pitcher, flash, athlete, trophy, nephew.
plate, knife, fork, pot, fridge, pan, oven, spoon, pot
Grammar Review: Plural Possessives. (ex. cars´)
------------------------------------------------------
ESPAÑOL:SEMANA DEL 4 AL 7 DE FEBRERO.
JUEVES:
MATE..
EN PARTES IGUALES
MIÉRCOLES:
MATE..
MAYOR QUE MENOR QUE E IGUAL EN FRACCIONES.
LIBRO SEP LECTURA REALIZA DIBUJO
ORTOGRAFIA Y BUSQUEDA DE DICCIONARIO
REALIZA TU AUTOBIOGRAFIA
ENGLISH HOMEWORK
WEEK: FEBRUARY 4th- 7th
MONDAY: Day-off
TUESDAY:
Fill in the blank and draw your favorite food.
WEDNESDAY: Conversation (Vocabulary notebook)
Write 2 times and draw.
A: What do you have for lunch, David?
B: I have a peanut butter and jelly sandwich.
A: That sounds good. I have tuna.
B: Tuna is good too, Daniel.
A: I like jelly. Do you want to trade?
B: Sure. I like tuna.
A: This trade is good for both of us.
B: Yes, it is. Thanks, Daniel.
B: I have a peanut butter and jelly sandwich.
A: That sounds good. I have tuna.
B: Tuna is good too, Daniel.
A: I like jelly. Do you want to trade?
B: Sure. I like tuna.
A: This trade is good for both of us.
B: Yes, it is. Thanks, Daniel.
THURSDAY: Grammar
Possessive noun "cootie catcher",
Make, play and write the sentences (Grammar )
Example: The feathers belong to the birds --- birds´ feathers.
FRIDAY:
ENGLISH PROJECT
1.- Print a mini book (5-12 sheets)
2.-You can choose level 2 or 3.
3.- Click on print (read/print)
http://www.kizclub.com/reading2.htm
http://www.kizclub.com/reading3.htm
-------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
SEMANA DEL 27 AL 31
TAREA DE ESPAÑOL:
SEMANA DEL 27 AL 31
MIÉRCOLES:COAHUILA TERMINA TU CUESTIONARIO.
MARTES:
LIBRO SEP ESPAÑOL 82-83-87
LIBRO SEP DE LECTURA PÁG. 74
PROYECTO DE ESPAÑOL PARA EXAMEN
ENTREGA: 12 DE FEBRERO
LUNES:
ESPAÑOL...
LECTURA SEMANAL DE 15 MINUTOS.
CONTESTAR LECTURA DE TERMÓMETRO.
ORTOGRAFÍA Y BÚSQUEDA DE DICCIONARIO.
ENGLISH
WEEK: JANUARY 27th -31st
Miss Karina Hdz.
Tuesday:
Draw a picture for your vocab words. Investigate : How do birds build their nests?
How long does it take? What are the materials used for?
Thursday: Grammar
No Homework. Math Fair.
No Homework. Math Fair.
Friday:
Study spelling words.
--------------------------------------------------------------------------------
TAREA DE ESPAÑOL:
DEL 20 AL 24 DE ENERO
JUEVES:
mate:
realizar tablas del 2 al 9.
actividad fracciones
MIÉRCOLES:
CIENCIAS:
auto evaluaciones bloque I y II
Aplicados 304
MARTES:
CIENCIAS:
contesta actividades de los estados físicos de la materia.
LUNES:
ESPAÑOL:
Ortografía
Lectura del libro sep, lee y realiza su dibujo.
ENGLISH
WEEK: JANUARY 20th -24th
Miss Karina Hdz.
Monday:
Write your spelling words in spirals
*father *chapter * other * alphabeth * watch*
english* weather * catch* fashion* shrink *pitcher
* flash *athlete *trophy *nephew.
Tuesday:
Read "Stephanie´s favorite dish". Highlight all the words with the consonant digraphs:
SH, TH, PH, CH, NG. Then, read aloud to your parents.
Wednesday:
Look up your words in the dictionary.
Thursday:
Answer the exercise in your notebook.
Friday:
NO HOMEWORK.
--------------------------------------------------------------------------------------
ENGLISH
WEEK: JANUARY 13th -17th
Miss Karina Hdz.
NO HOMEWORK this week.
Study for exams
** consonant blends: sql squ thr squ str scr.
-------------------------------------------------------------------------------------
JANUARY 2020
ENGLISH HOMEWORK
Week: January 8th to 10th
Wednesday : Study your spelling words
Thursday: Write: singular, plural or possessive.
Friday: Finish pending classwork.
TAREA DE ESPAÑOL....
VIERNES:
NO HAY TAREA...
RECUERDA SOLO ENTREGAR TU REPORTE DE LECTURA.
JUEVES:
NO HAY TAREA
MIÉRCOLES: 15 DE ENERO:
COAHUILA: REALIZA LA LÍNEA DEL TIEMPO III
LIBRO SOY Y CONVIVO, RECUADROS PÁGINA 15 Y 23
AREA DE ESPAÑOL.....
MARTES: 14 DE ENERO:
ESPAÑOL: REALIZA ACTIVIDAD REVISTA DE DIVULGACIÓN CIENTÍFICA
LUNES 13 DE ENERO:
ESPAÑOL:
ORTOGRAFIA... BUSCA LAS PALABRAS EN EL DICCIONARIO Y ESCRIBE 5 VECES LAS MAL ESCRITAS.
RECUERDA: LECTURA DE 15 MIN. TODA LA SEMANA Y FIRMADA POR LOS PADRES DE FAMILIA.
VIERNES: 10 DE ENERO
MATE: COMPLETA ACTIVIDAD.
ESPAÑOL: LECTURA PÁG 60
COAHUILA: INVESTIGA SI EXISTEN PINTURAS RUPESTRES EN COAHUILA REALIZA DIBUJO.
JUEVES: 09 DE ENERO
ESPAÑOL: HACER ACTIVIDAD 3
ESCRIBE 5 PALABRAS ESDRÚJULAS Y REALIZA ORACIONES CON ELLA.
CALIGRAFÍA: ENTREGAR EL DÍA 20 DE ENERO
MIÉRCOLES: 8 DE ENERO
APLICADOS: 255/256
FORMACIÓN: REALIZA ACTIVIDAD PÁGINA 46 LIBRO SEP EN TU CUADERNO.
------------------------------------------------------------------------------